Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών
βρώμικο διαμάντι
1384 αναγνώστες
Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2011
13:16
Όπως μας πληροφορούν τα ΜΜΕ, ο Βενιζέλος ξεκίνησε σειρά επαφών με τους εφοπλιστές.
Δήλωσε επίσης στο Reuters ότι "Σε ό, τι έχει να κάνει με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ο υπουργός, σε συνέντευξή του στο Reuters, υποστήριξε πως ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι «αποφασιστικός»" - από τη σελίδα του Βενιζέλου via PoliticsGR διαβάζουμε ότι "Η συμμετοχή της ελληνικης εφοπλιστικής κοινότητας στην προσπάθεια των ιδιωτικοποιήσεων μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική. Θα συναντηθώ με εκπροσώπους τους την επόμενη εβδομάδα και θα συζητήσουμε για τα προβλήματα και τις ανησυχίες τους".

Αυτό που μετέφερε στους εφοπλιστές πρέπει να ήταν κάπως έτσι: τα φιλέτα γνωρίζετε καλά ποια είναι, είτε να κατέβετε αυτόνομα να τα πάρετε, είτε φτιάχτε κοινοπραξίες με ξένους ώστε να καταφέρουμε να μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερα σε ελληνικά χέρια.

Έχει κάποιος ψευδαισθήσεις ότι το κεφάλαιο, είτε ελληνικό εφοπλιστικό είτε διεθνές γαλλικό ή γερμανικό έχει διαφορά;

Κι όμως έχει! Οι ξένοι λόγω νοοτροπίας, κουλτούρας και εκτίμησης στο "ωραίο το μεγάλο και το αληθινό" είμαι βέβαιος ότι θα φερθούν στο φυσικό πλούτο της χώρας πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε εγχώριο!
Είμαι βέβαιος ότι θα σεβαστούν περισσότερο από ότι εμείς τα αρχαία που βρίσκονται οπουδήποτε κι αν σκάψει κάποιος, θα σεβαστούν περισσότερα τα δάση και το φυσικό περιβάλλον που (παρά τις πυρκαγιές 30 ετών) διαθέτουμε, θα σεβαστούν τις καρέτα-καρέτα και οτιδήποτε άλλο ζει στο οικόπεδο της Ελλάδας.

Στη τελική, μήπως είχαμε εθνική κυριαρχία πριν; Οι 100 οικογένειες έπαιρναν με αξιοκρατικό τρόπο τις δημόσιες προμήθειες/συμβάσεις/παραχωρήσεις/αποκρατικοποιήσεις;

Το οικόπεδο και ο φυσικός πλούτος που λέγεται "Ελλάδα" είναι ένα διαμάντι, το οποίο όμως βρώμισε. Κάποιοι ήξεραν εδώ και δεκαετίες την αξία του αλλά αποδείχτηκε ότι κοιτούσαν μόνο να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερο από την αξία και τη λάμψη του για τον εαυτό τους.

Τώρα, για δεύτερη φορά τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχουν υπολογίσιμοι - αν όχι ανώτεροι - ξένοι ανταγωνιστές, οι οποίοι και αναγνώρισαν τι κρύβει το βρώμικο διαμάντι (και το θέλουν) και ενδεχόμενα να το προσέξουν περισσότερο από ότι εμείς οι εγχώριοι.
Καλύτερα να είναι δική τους αυτή η ευκαιρία.

Dirty diamond

Σχόλια

06/07 16:58  cornelsen
Για πολλά-πολλά χρόνια το κεφάλαιο στην Ελλάδα υποφορολογείται (στην Δανία ο μ.ο. φορολογικής επιβάρυνσης κεφαλαίου είναι 45%, στην Ελλάδα έχει πέσει κάτω από 15%). Πρωτοπόρο στην υποφορολόγηση το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Τι γινόταν επί 60 χρόνια; Το κεφάλαιο πλήρωνε πολύ χαμηλούς φόρους, εισφοροδιέφευγε, έπαιρνε δανεικά (κι αγύριστα) από τα... αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων, πουλούσε ακριβά τις "υπηρεσίες" του στο κράτος ενώ -όταν είχε ευκαιρία- έκλεβε και τον ΦΠΑ. Όλα αυτά με την αμέριστη συμπαράσταση όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων της χώρας.
Να λοιπόν που είναι τα λεφτά. Με τα χρήματα αυτά (κατατεθειμένα κυρίως στο εξωτερικό) θα έρθουν να "επενδύσουν" αγοράζοντας μπιρ-παρά ότι βγάλει προς πώληση η σοσιαληστική τους κυβέρνηση.
06/07 18:23  geokalp
στη Δανία που γράφεις και οι φόροι εισοδήματος είναι στο 60-65%... αλλά τελείως άλλα πράγματα, για εδώ είναι κινέζικα

εάν δεν κάνω λάθος οι εφοπλιστές πλήρωναν φόρο 1% αλλά νομίζω ότι έγινε 0% - "έφερναν συνάλλαγμα" ήταν η απάντηση για 1%, για το 0%;

αυτά που γράφεις για το εγχώριο κεφάλαιο είναι λίγα
06/07 20:03  jgeorg
αντε παλι
α) Οι εφοπλιστες δραστηριοπουνται εξω και εχουν ξενη σημαια (οι περισσοτεροι εχουν) για να μην τους βριζουμε και τους πρηζουμε

β) Στον φορο κεφαλαιου μετρανε οι περαιωσεις , μιζες σε εφοριακους και φορολογικα προστιμα?

γ) Γιατιολες οι επιχειρησεις κλεινουν και οι πολυεθνικες φευγουν αφου το ελληνικο κρατος φορολογει τοσο λιγο τις επιχειρησεις?

Μην συγκρινετε την χωρα με την Δανία ... κοιταξτε την γειοτνια μας που ειναι ο ανταγωνισμος μας. Πσο φορολογει η Μαλτα , Κυπρος , Βουλγαρια , Αλβανια τις επιχειρησεις?
06/07 20:25  geokalp
jgeorg

το πρόβλημά μου δεν είναι οι εφοπλιστές, το ένα πρόβλημά μου είναι η καραμέλα της εθνικής κυριαρχίας - λες και "μαζί την είχαμε"...

το δεύτερο πρόβλημά μου είναι ότι δε θέλω να γίνει μία από τα ίδια, οπότε στέλνω την εμπιστοσύνη μου σε ξένους καθώς θεωρώ ότι θα φερθούν στο οικόπεδο (μας) καλύτερα
06/07 22:45  jgeorg
geokalp...συμφωνω

δεν μας νοιαζει ποιος ειναι ο ισιοκτητης ...μας νοιαζει η επενδυση και τα θετικα της
07/07 00:49  cornelsen
Πραγματική ιστορία. Μιλάμε για το 2006. Εργολάβος αγοράζει οικόπεδο σε τιμή 350 χιλ.€ και την χτίζει με 620 χιλ€. Συνολικό κόστος 970 χιλ€. Πουλά σε πραγματική τιμή 1,2 εκατ€ και αντικειμενική τιμή 600 χιλ€. Πραγματικό κέρδος 270 χιλ€. Από μια οικοδομή μόνο.
Πόσο φόρο πλήρωσε για όλο το έτος; 10 χιλ€.! Και διαμαρτυρόταν στον λογιστή του γιατί πλήρωσε τόσα πολλά!

Αλλά επειδή μού αρέσει να μιλάω με στοιχεία…

-1-
Tax revenue in the European Union (Statistics in focus 43/2009) σελ. 6
Current taxes on income, wealth etc. (2007)
Ελλάδα 7.9%, Κύπρος 14.0%, Βουλγαρία 6.6%, Μάλτα 13.3%, ΕU27 13,4%


-2-
Taxation trends in the European Union

Implicit tax rates on Capital
Ελλάδα 15.8%, Κύπρος 40.4%, Βουλγαρία 16.9%, Μάλτα ---

Implicit tax rates on Capital and business income
Ελλάδα 12.6%, Κύπρος 30.6%, Βουλγαρία 13.9%, Μάλτα ---

Implicit tax rates on Corporations
Ελλάδα 18.6%, Κύπρος 34.2%, Βουλγαρία 20.0%, Μάλτα ---

Implicit tax rates on Households
Ελλάδα 9.5%, Κύπρος 22.1%, Βουλγαρία 6.9%, Μάλτα ---

Για την Ελλάδα τα στοιχεία είναι τού 2006. Για την Κύπρο και την Βουλγαρία τού 2007.
07/07 08:36  jgeorg
cornelsen...στην Ελλαδα υπαρχουν κρυφοι φοροι
Ο εργολαβος εχει πληρωσει πολλα στο ΙΚΑ , φορος μεταβιβασης οικοπεδου , μετα οι αγοραστες πληρωνουν φορο για να το αγορασουν (μοιαζει με ΦΠΑ 11%) , μιλας για την οικοδομη που υπερφορολογηται στην Ελλαδα οσο πουθενα στον κοσμο.

Επιμενω , μηγν διαβαζεις τα ονομαστικα ... με μιζες/περαιωσεις/προστιμα ειναι υπερδιπλασια η επιβαρυνση
07/07 09:16  geokalp
corn
κάπου συμφωνώ με το jgeorg ότι υπάρχουν κρυφοί φόροι και άλλα κόστη που δεν φαίνονται σε αυτές τις στατιστικές (οι περισσότερες στατιστικές της χώρας είναι αναξιόπιστες)
όμως ο jgeorg αποκλείεται να μην συμφωνήσει μαζί μου: οι περισσότεροι από το συμπαθή κλάδο των κατασκευαστών (λόμπι των 50ς-60ς εγχωρίως) [αλλά και άλλοι επιχειρηματίες που εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο το "μαζί τα φάγαμε" από το το Β'ΠΠ και μετά] βρίσκονται σήμερα με 5-10 πολυκατοικίες ο καθένας
07/07 09:22  geokalp
σε κάθε περίπτωση το θέμα όμως είναι πως θα καθαρίσει το διαμάντι γιατί δε νομίζω κάποιος να θεωρεί ότι μπορεί είτε να συνεχίζεται ότι γινόταν επί μερικές δεκαετίες είτε ότι γίνεται να συνεχίζεται ότι γινόταν επί μερικές δεκαετίες
07/07 09:59  cornelsen
Οι εισφορές στο ΙΚΑ
α) δεν είναι φόροι αλλά ασφαλιστικές εισφορές
β) δεν πληρώνονται μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλες -σχεδόν- τις χώρες
γ) συμπεριλαμβάνονται στο κόστος κατασκευής
Ο φόρος μεταβίβασης οικοπέδου δεν είναι μεγάλος και τον συμπεριέλαβα στα έξοδα αγοράς οικοπέδου.
Τον φόρο 11% δεν τον πληρώνει ο εργολάβος αλλά ο αγοραστής (αν δεν έχει πρώτη κατοικία δεν πληρώνει καν φόρο).

Η φορολόγηση τής κατοικίας είναι μεγάλη (συγκριτικά στοιχεία για την ΕΕ δεν έχουμε βέβαια) για τον κάτοχο, όχι για τον κατασκευαστή.

Στο παράδειγμά μου -πέρα για πέρα πραγματικό- ο εργολάβος αυτός θα έπρεπε να πληρώσει ΜΟΝΟ για την συγκεκριμένη πολυκατοικία 100 χιλ€ φόρο. Και πλήρωσε τελικά 1-2 χιλ€. Ε, λογικό δεν είναι να δώσει και κάποιο δωράκι για να μην τον ψάχνουν περαιτέρω. Αν δήλωνε όλα του τα έξοδα και ΟΛΑ του τα έσοδα δεν θα είχε ανάγκη το "λάδωμα" αλλά δεν θα είχε "σήμερα 5-10 πολυκατοικίες ο καθένας".

Και για να μην το περιορίζουμε μόνο στον εργολάβο:
Το 84% ελ.επαγγ.-εισοδηματιών-εμπόρων-αγροτών δήλωσε εισόδημα κάτω από 12 χιλ€ το 2009 (όταν η απόσβεση αυτοκινήτου και το κόστος κυκλοφορίας του φτάνουν τα 3 χιλ€).
Μόνο το 3,4% δήλωσε πάνω από 30 χιλ€ εισόδημα.
Όσο για τα νομικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων των ΔΕΚΟ) πλήρωσαν φόρους 4 δισ€ το 2002 και 3,8 δισ€ το 2009 (μείωση 5%) όταν τα φυσικά πρόσωπα (κυρίως οι μισθωτοί δηλαδή) πλήρωσαν στο ίδιο διάστημα φόρο εισοδήματος αυξημένο κατά 100%.

ΥΓ.: Δεν έχω τίποτε ιδιαίτερο με τούς εργολάβους. Ένα απλό παράδειγμα είναι.
07/07 10:49  cornelsen
geokalp
"οι περισσότερες στατιστικές της χώρας είναι αναξιόπιστες"
Δεν νομίζω να υπάρχει "δάκτυλος" στην EUROSTAT που να κατασκευάζει στοιχεία πως το κεφάλαιο έχει χαμηλή φορολόγηση στην Ελλάδα.
07/07 10:56  geokalp
corn

δεν έχει σχέση μόνο με "δάκτυλο"
το παράδειγμα είναι πολύ απλό: πόσες είναι οι αυτοκτονίες στην Ελλάδα;
σύμφωνα με τα τελευταία νέα http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4638861
ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατατάσσει την Ελλάδα στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών παγκοσμίως (λιγότερες από 6,5 αυτοκτονίες ανά 100.000 κατοίκους το 2010)

στην Ελλάδα όμως δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι πολλές αυτοκτονίες δεν δηλώνονται με την πραγματική τους αιτία για να μπορούν οι νεκροί να κηδεύονται από την εκκλησία
07/07 11:43  cornelsen
geokalp γιατί αποκλείεις να συμβαίνει το ίδιο πράγμα (πολλές αυτοκτονίες δεν δηλώνονται") και στις άλλες χώρες;

Στο θέμα μας, οι στατιστικές τής EUROSTAT παίρνουν υπόψη τους παραμέτρους κοινές για όλες τις χώρες για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Όποιον συνδυασμό δεικτών και να κοιτάξεις, από όποιον οργανισμό (ελληνικό, ευρωπαϊκό, παγκόσμιο) και να γίνει η μελέτη το συμπέρασμα είναι ένα:
το μεγάλο φορολογικό βάρος το πληρώνουν οι μισθωτοί. Αντιθέτως, το κεφάλαιο δεν συνεισφέρει ότι τού αναλογεί. Και δεν είναι μόνο θέμα κοινωνικής αδικίας. Τα χαμηλά έσοδα τού κράτους δημιουργούν πρόβλημα.
http://cornel.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=31691&blid=95

Μού κάνει εντύπωση πως προσπαθούν ορισμένοι -δεν εννοώ εσένα- να παραβλέπουν ατράνταχτα στοιχεία δεκαετιών και να επιμένουν σε ιδεολογήματα που δεν έχουν καμμιά βάση.
Δλδ τι να συμπέρασμα να βγάλω όταν ο ΟΟΣΑ λέει ότι έχουμε με το ζόρι Taxes on income and profits 8% στην Ελλάδα ενώ στην ΕΕ15 είναι 13,4%.
http://www.oecd.org/dataoecd/8/6/37504458.pdf
Η EUROSTAT, το ΔΝΤ, η ΓΓΠΣ, ο ΟΟΣΑ κλπ λένε ψέμματα και λέει αλήθεια ο Μάνος και ο Πρετεντέρης -χωρίς μάλιστα να παρουσιάζουν ούτε ένα στοιχείο;
07/07 12:24  geokalp
οι στατιστικές της γιουροστατ έχουν το μειονέκτημα ότι παίρνουν τα στοιχεία εμμέσως (ΕΣΥΕ) και όχι απευθείας, συνεπώς υπάρχει (ένα) θέμα

αλλά ότι τα δημόσια οικονομικά μας είναι τις πλάκας συγκρινόμενα με άλλες χώρες, ακόμα και μικρές που μοιάζουμε είναι γεγονός και σίγουρα μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα - πχ για "Το 84% ελ.επαγγ.-εισοδηματιών-εμπόρων-αγροτών δήλωσε εισόδημα κάτω από 12 χιλ€ το 2009" δες διάγραμμα http://athenstock.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=22669&blid=94

εάν ψάξεις έχω αφιερώσει κάμποσα ποστ στο χρέος, για το οποίο σίγουρα ευθύνονται κατά ένα μέρος τα μειωμένα έσοδα (φοροδιαφυγή, φοροαποφυγή, άνισοι φόροι και βέβαια η συλλογή τους)

τέλος, για να δεις τη φαιδρότητα της ανισότητας κατανομής των φόρων: ένα σωστό μέτρο ακούστηκε [τέλος μέσω ΔΕΗ επί των ακινήτων, το οποίο θα εισέπραττε το κράτος και προφανώς θα ήταν αναλογικό αλλά και θα το πλήρωναν μέχρι και όσοι έχουν σπίτια σε οφ σορ] και ... θάφτηκε
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
8 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Λίγα λόγια για εμένα
ΔΕΟΠΣ/MSc in Finance athenstock.blogspot.com
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι