Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών
Πως τα/μας βλέπουν οι Γερμανοί (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων ΕΕAG)
882 αναγνώστες
Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011
20:23

Μερικά ..πιπεράτα που γράφει η έκθεση του European Economic Advisory Group (EEAG), περίληψη της οποία έβγαλε και το capital, όπου μπορείτε να δείτε και σχόλια του forum. Ολόκληρη η έκθεση εδώ.

Από το Κεφάλαιο 3, που είναι αποκλειστικά για την Ελλάδα, τα παρακάτω:

3.4 The bailout

Τον Οκτώβριο του 2009, η νεοεκλεγείσα ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το προβλεπόμενο έλλειμμα του προϋπολογισμού για το 2009 ήταν 12,7% του ΑΕΠ, αντί του 2% που εμφανίζεται στον ελληνικό προϋπολογισμό του 2009 (που εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο το Δεκέμβριο του 2008). Από αυτή τη στιγμή μέχρι την επίσημη αίτηση συνδρομής στις 23 Απριλίου 2010, η ελληνική κυβέρνηση επιχείρησε να «εκπαιδεύσει» το κοινό για τη σοβαρότητα της υποβόσκουσας κρίσης και να το πείσει ότι τίποτα λιγότερο από το κανονικό πακέτο διάσωσης του ΔΝΤ ήταν η μόνη διαθέσιμη επιλογή.

3.5.2 Political considerations

Από τη στιγμή που στη νεοεκλεγείσα κυβέρνηση φαίνεται να κατανοούν τη σοβαρότητα της κατάστασης,
σοβαρή προσπάθεια έγινε για να αναστραφεί η διαδεδομένη πεποίθηση ότι το ΔΝΤ προγράμματος τύπου θα ήταν πολιτικά ανέφικτο. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι, μέχρι αυτό το σημείο, να έχει καταφέρει να πείσει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού για το αναπόφευκτο των μέτρων λιτότητας που έρχονται σε αντάλλαγμα για το πρόγραμμα διάσωσης. Η προσπάθεια αυτή βοηθήθηκε σε μεγάλο βαθμό, χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για να εκθέσει στο κοινό περιπτώσεις φοροδιαφυγής και διαφθοράς στο δημόσιο τομέα (και υποσχέθηκε να ασκήσει διώξεις) καθώς και τις περιπτώσεις υπο-εργασίας και υπερ-πληρωμής των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα.

Ωστόσο, σημαντικοί κίνδυνοι παραμένουν, καθώς η πλήρης έκθεση των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα δεν έχει αποκαλυφθεί στο κοινό. Δεν θα ήταν έκπληξη αν η ελίτ γυρίσουν υπέρ της πτώχευσης, στη περίπτωση που πιστεύεται ότι η εξουσία τους στη διαμόρφωση της πολιτικής στην Ελλάδα θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο από τις προτάσεις πολιτικής εξωτερικών παραγόντων που θέσουν μέτρα που να υπερβαίνουν τα συνήθη μέτρα λιτότητας ή εάν η οικονομική κατάσταση αποδείχθηκε πολύ χειρότερη από το ΔΝΤ προβλέπει, όπως φοβόμαστε.

3.6.1 External and internal depreciation: the similarities

Από πολιτική άποψη, μια πολιτική εξόδου από το ευρώ, που επιστρέφει στην δραχμή και επιτρέπει μια υποτίμηση να λάβει χώρα είναι πολύ διαφορετική από ένα πρόγραμμα λιτότητας του ελληνικού προϋπολογισμού, καθώς λιγότερο κεφάλαιο ρέει στη χώρα. Ωστόσο, από οικονομική σκοπιά οι διαφορές είναι μικρότερες από ό, τι μπορεί να φαίνεται με την πρώτη ματιά.

Έτσι, η αναγκαία μείωση του ελληνικού ΑΕΠ για να απαλλαγούμε από το σύνολο του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών θα πρέπει να είναι 33%. (σημείωση: χωρίς ελαστικότητες, με ελαστικότητες εξαγωγών Χ2 είναι 16%)

3.6.2 The differences between external and internal depreciation

Ωστόσο, μια έξοδος από το ευρώ έχει επίσης εξαιρετικά προβληματικές επιπτώσεις, οι πιο προφανείς από τις οποίες είναι ένα bank-run.

_______________________

Κριτική της έκθεσης:

H ANAΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ και νομίζω πολύ κοντά στη πραγματικότητα.
Διαφέρει από τις ερμηνείες και το "φτιασίδι" που βάζουν τα ΜΜΕ αλλά και από τα συνοπτικά συμπεράσματα.

Οι τρόποι άμβλυνσης του προβλήματος είναι δύο:
Α-Υποτίμηση [εσωτερική (που ακολουθείται) - εξωτερική] - οι ελίτ αυτή τη στιγμή είναι με την "εσωτερική" καθώς θα χάσουν τα περισσότερα εκτός, οι μικρές εταιρείες είναι αυτές που θα κερδίσουν εάν υπάρξει έξοδος από το ευρώ
Β-Μεταβίβαση πόρων από το Βορρά (ΚΠΣ ή κάτι άλλο)
Το Α δεν αποκλείει το Β. Το Β το αποκλείουν οι Γερμανοί.

Ακόμα:

το report, σε σχέση με το χρέος και τα ελλείμματα, αποσιωπά ορισμένες κρίσιμες πτυχές, όπως οι μεταφορές κεφαλαίων από τα εξοπλιστικά [περί τα €90δισ. υπολογίζονται οι στρατιωτικές δαπάνες 1996-2009-http://milexdata.sipri.org] ή μικρότερα μεγέθη που σχετίζονται με τις προμήθειες του δημοσίου και των φορεών του και έχουν δοθεί μίζες για να παρθούν οι δουλειές, ενώ αφιερώνει μικρό μέρος στην επίπτωση της διοργάνωσης των ΟΑ 2004 [επίσημα €12δισ. ανεπίσημα €20δισ. ή και €30δισ.(Εκτιμήσεις ανεβάζουν το τελικό κόστος μεταξύ των 20-30 δισ. ευρώ αν συμπεριληφθούν δαπάνες που δεν θα γίνονταν ποτέ ή θα περνούσαν από λιγότερο ταχύρρυθμες διαδικασίες αν δεν υπήρχε η χρονική πίεση και ο μεγαλοϊδεατισμός της Ολυμπιάδας - http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=140838), (On November 13, 2004, the Greek embassy estimated the costs of hosting the Olympics at 8.954 billion (about $11.2 billion in 2004) not including construction made regardless of the Games, but including 1.08 billion Euros ($1.35 billion) in security costs.-http://en.wikipedia.org/wiki/2004_Summer_Olympics)] αλλά και άλλων διοργανώσεων-πρόβες.
Μικρό μέρος αφιερώνει και στις μη-επανεπενδύσεις των κερδών όσων πλούτισαν στο κορμί της χώρας και έβγαλαν τα λεφτά έξω, όπως γίνεται με το σε slow motion bank run του 2010 ή τα ..€600δισ. στην Ελβετία...
Τσιμουδιά επίσης και για τους φόρους που ..πληρώνουν οι ..εφοπλιστές.

 

 

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
5 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Λίγα λόγια για εμένα
ΔΕΟΠΣ/MSc in Finance athenstock.blogspot.com
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι