Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών
Πληροφόρηση
834 αναγνώστες
Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2008
14:16

Όλοι όσοι είναι στο internet και το χρησιμοποιούν για ενημέρωση έχουν ένα πρόβλημα: την αμεσότητα στη πληρόφορηση.
Η πληροφορία διαχέεται άμεσα και γίνεται κτήμα πολύ γρήγορα. Χώρια που μπορείς να τη διαβάσεις και σε ξένα μέσα, ακόμα κι αν πρόκειται για "είδηση" εγχώρια.

Όποιος παρατηρεί δελτία ειδήσεων, συνήθως ασχολούνται με θέματα και ειδήσεις που είχαν γίνει γνωστές πρώτα μέσω internet. Είναι κάτι που ίσως έχει παρατηρηθεί κι από άλλους. Οι οποίοι βέβαια θέτουν και το θέμα της "εγκύρότητας" - αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Πάμε στα χρηματο-οικονομικά.
Πότε έγινε γνωστό - κυρίως μέσω internet - ότι ο αμερικάνικος τραπεζικός κλάδος θα έχει προβλήματα απομειώσεων, διαγραφών, ζημιών;
Πότε το νούμερο αυτό αποτιμήθηκε πρώτα; Στο internet ή στα δελτία ειδήσεων και τις εφημερίδες;

Μα γιατί αυτό είναι πρόβλημα; Το οτι το μάθαμε πρώτοι γιατί δεν είναι καλό;

Μα γιατί υπάρχει διαφορά φάσης ενσωμάτωσης της πληροφόρησης από τη κοινωνία! Κι όταν λέμε κοινωνία, εννοείται ο κατέχων μετοχές, ο επενδυτής, ο οποίος μαθαίνει με χρονική υστέρηση πληροφορίες από "έγκυρα μέσα", τα οποία όμως διαπιστώνουν το πρόβλημα σε άλλη χρονική φάση από τότε οι πρώτοι το προέβλεψαν. Οπότε έχουμε τρεις (τουλάχιστον) κατηγορίες πληροφορημένων επενδυτών:
α. τους καθημερινούς (επαγγελματίες και ιδιώτες) - που λαμβάνουν άμεσα τη πληροφόρηση
β. τη μεγάλη μάζα που αργεί να ενσωματώσει τη πληροφορία
γ. αυτούς που δεν ενημερώνονται καθόλου

[Κι επειδή γράφτηκε παραπάνω και η λέξη "πρόβλεψη", πολύ σημαντικό είναι το τσεκάρισμα του "μάντη"]

Λογικό είναι οι α. να βρίσκονται μπροστά σε πληροφόρηση από τους β. και αντίστοιχα οι β. πίσω από τους α. Όμως οι β. - θεωρητικά και πρακτικά - είναι περισσότεροι και "βοηθούν" στη δημιουργία τάσης.

Επίσης, κάτι άλλο έχουμε όταν οι α. έχουν διαφορετική άποψη από τους β.
Τότε, έχουμε "θέμα"...

Πότε διάβασε κάποιος στο internet για τη Φάνυ και το Φρεντ;
Θα έλεγα τουλάχιστον τον Νοέμβριο 2007... Άντε τον Φλεβάρη και το Μάρτη...
Πότε ασχολήθηκαν τα ΜΜΕ με το θέμα; ....

Το πρόβλημα της έγκαιρης ενημέρωσης έχει να κάνει κυρίως με την εκμετάλλευση αυτού του πλεονεκτήματος καθώς και το ότι ο έχων έγκαιρη ενημέρωση δεν θα πρέπει να ξεκουφαίνεται από το "θόρυβο". Συνήθως, πρώτα βλέπουμε και μετά ακούμε το κεραυνό γιατί το φως ταξιδεύει πιο γρήγορα από τον ήχο!

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
5 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Λίγα λόγια για εμένα
ΔΕΟΠΣ/MSc in Finance athenstock.blogspot.com
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
Σύνδεσμοι